Błąd
  • XML Parsing Error at 1:80. Error 9: Invalid character
  • XML Parsing Error at 1:87. Error 9: Invalid character
  • XML Parsing Error at 1:927. Error 9: Invalid character
  • XML Parsing Error at 1:80. Error 9: Invalid character

Drukuj
PDF

Urządzenie TachoTimer przeznaczone jest do tachografów cyfrowych wykorzystujących tzw. ?regułę 1 minuty?. W dniu 1 października 2011 r. weszła w życie ustawa o nowych zasadach aktywności kierowcy za pomocą tachografu cyfrowego. Zmiany , które dokonano stwarzają przedsiębiorcom transportowym okazję do zwiększenia produktywności i są szczególnie korzystne w przypadkach , gdy samochody mają wiele postojów na załadunek bądź rozładunek. Tzw. ?reguła 1 minuty? w tachografach cyfrowych według badań przeprowadzonych w różnych krajach europejskich wskazują , że przedsiębiorca transportowy może uzyskać przeciętnie 45 minut dziennie dodatkowego czasu jazdy.

 

Urządzenie TachoTimer przeznaczone jest do tachografów cyfrowych wykorzystujących tzw. ?Regułę 1 minuty?

W dniu 1 października 2011 r. weszła w życie ustawa o nowych zasadach aktywności kierowcy za pomocą tachografu cyfrowego. Zmiany , które dokonano stwarzają przedsiębiorcom transportowym okazję do zwiększenia produktywności i są szczególnie korzystne w przypadkach , gdy samochody mają wiele postojów na załadunek bądź rozładunek. Tzw. ?reguła 1 minuty? w tachografach cyfrowych według badań przeprowadzonych w różnych krajach europejskich wskazują , że przedsiębiorca transportowy może uzyskać przeciętnie 45 minut dziennie dodatkowego czasu jazdy .

 

TachoTimer umożliwia poruszanie się w korkach czy robienie tzw. chwilowych podjazdów, krótkiego przestawiania auta  , pamiętając oczywiście o  podstawowej zasadzie iż w danej minucie musi być więcej odpoczynku niż jazdy. Dzięki urządzeniu TachoTimer zawsze będziemy wiedzieli kiedy mamy zatrzymać samochód bez konieczności używania stopera. Sygnał dźwiękowy sygnalizuje kończący się czas prowadzenia.

ZASADA DZIAŁANIA

TachoTimer jest urządzeniem, które dzieli minutę na 29 sek i 31 sek , w tym 29 sekund możemy przestawiać auto bez zarejestrowania jazdy. W ciągu 29 sek musimy auto zatrzymać i przestawić pracę tachografu na odpoczynek. Dzięki takiemu zabiegowi tachograf zarejestruje odpoczynek zamiast jazdy . Czyli jeśli w danej minucie 29 sekund będzie jazdy, a 31 sekund odpoczynku to cała minuta będzie zaliczona do odpoczynku !

Sygnał dźwiękowy TachoTimera ostrzega kierowcę o kończącym się czasie. Od 10 sekundy do 6 sekundy pikanie co sekundę , a od 6 sekundy dźwięk ciągły ostrzegający kierowcę o zatrzymaniu pojazdu. Po zatrzymaniu pojazdu bardzo ważną czynnością jest przestawienie tachografu na odpoczynek (łóżeczka), przestawienie tachografu na łóżeczka musimy przełączyć w trakcie 29 sekund.

Serwis Tachografów

Kalibracja tachografów cyfrowych
Naprawa, legalizacja tachografów analogowych
Montaż, demontaż tachografów w pojazdach
Sczytywanie danych z tachografu oraz kart
Analiza danych z tachografów
Szkolenia kierowców oraz kadry kierowniczej

Więcej...

Tachografy cyfrowe

Informację dla przedsiębiorców oraz kierowców którzy pierwszy raz spotykają się z tachografem cyfrowym. Nowe przepisy dotyczące tachografów cyfrowych oraz przydatne pliki do pobrania.

 

Więcej...